lørdag 1. desember 2012

Biblioteket



Ah, har hatt noen veldig travle uker med oppgaveskriving. Jeg skriver på tre oppgaver samtidig og alle skal være på ca. 5000 ord, så dette tar litt tid, noe som også fører til at det blir mindre tid til å skrive noe her. Men siden skrivingen her går litt treigt kan jeg jo i det minste dele noen bilder med dere, og da tenkte jeg det var passende å vise dere stedet jeg sitter og skriver oppgavene mine, nemlig biblioteket. Hovedbiblioteket til King's College heter Maughan Library og ligger i Chancery Lane. Det er en svær ny-gotisk bygning med et sikkelig Harry Potter preg over seg, nesten som å studere på Galtvort. Det er altså her jeg har tilbragt meste parten av tiden min de siste ukene, og det blir nok mange flere uker etter jul og regner jeg med. 













Inngangspartiet


Det runde rommet




Oppe i klokketårnet har de lagd studieceller for masterstudenter, og det er litt av en utsikt av London man har der. Ikke alle bibliotek som kan skryte av det. 





London Eye og Big Ben

Det er også et annet rom i biblioteket som jeg først oppdaget for noen dager siden, det er kalt Weston Room. Det er et stort rom med lysekroner og bemalte vinduer, også i en ny-gotisk stil. Dette rommet blir ikke brukt av studentene til studier og lesing, men brukes heller som et utstillingsrom virker det som. Når jeg var der hadde de noen gamle bøker i utstillingsmontere, så det er nok i hovedsak det det brukes til. 
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar