lørdag 22. september 2012

LONDON!

I have arrived in London at last. Two and a half hour by plane and I'm finally situated in this fantastic city. These last few days I've just settled in where I'm going to live, so now I'm ready to start exploring London-life and of course; start the academic year. 

Houses of Parliament - Westminster

School hasn't really started yet though. Compared to Norwegian universities, universities in the UK starts a lot later in the autumn than back at home. The actual classes won't start until the beginning of October. I still have lots of time to settle in then and get familiar with the campus. Last week we had registration and enrollment. At registration you sort of "sign in" to the university. That is when you receive your student ID and officially become a student at the university. At King's College we also got a welcome bag and some free study materials. We also took a tour around the campus, but it is all so confusing in the beginning. I guess it will be clearer and easier to find ones way around campus later. Next week we have our course introduction which I'm really looking forward to. I'll tell you all about it next week.


Big Ben

Oversettelse:
Jeg har endelig kommet fram til London. Etter to og en halv times flytur er jeg framme i denne fantastiske byen. De siste dagene har jeg brukt på å komme i orden der jeg skal bo, så nå er jeg klar for å utforske Londonlivet og selfølgelig; starte det akademiske året. Skolen har ikke helt begynt ennå, for i motsetning til norske universiteter begynner man semesteret mye senere her i UK. Forelesningen starter ikke før i starten av oktober, som betyr at jeg har fortsatt litt tid til å komme meg til rette og bli bedre kjent med skolen og campusen. I forrige uke hadde vi registration og imatrikulering. Det er når man på en måte "skriver seg inn" på universitetet. Da får du student ID'en din og blir offisielt en student ved det univeristetet. På King's College fikk vi også et velkomstnett med gratis skrivesaker og diverse andre nyttige ting man kan trenge som student. Vi tok også en guided tur rundt på campusen, men det er litt forvirrende sånn i starten. Jeg regner med det blir lettere og finne fram overalt eterhvert. I neste uke har vi introduksjon til feget vi skal studere, noe jeg virkelig gleder meg til. Jeg forteller mer om det i neste uke. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar